چرا باید در جنت آباد خانه بخریم؟

محله جنت‌آباد یکی از محله‌های غرب شهر تهران است که در منطقه ۵ شهرداری قرار گرفته و از آب‌وهوای مطلوبی برخوردار است.
خرید آپارتمان در جنت آباد

منطقه ۵ شهرداری تهران، یک بهشت را در قلب خود جا داده است؛ به نام جنت آباد. این محله از غرب به شهران، از شمال به حصارک، از جنوب بهخیابان آیت الله کاشانی و از شرق به پونک و زمین‌های چهاردیواری محدود است. پیش از خرید آپارتمان در جنت آباد با این محله بیشتر آشنا شوید.

به گزارش مجله دلتا خرید یا رهن و اجاره آپارتمان در محله جنت آباد که به سه بخش جنت آباد شمالی، جنت آباد جنوبی و جنت آباد مرکزی تقسیم می شود، پیش از آنکه مناسب حال شهروندان متوسط رو به بالا باشد، به دلیل برخورداری از فضای سبز گسترده، مناسب سکونت بیماران تنفسی و قلبی است.

  • جنت‌آباد شمالی: 

جنت‌آباد شمالی در قسمت شمالی محله واقع شده و از شمال به خیابان سیمون بولیوار، از جنوب به بزرگراه شهید آبشناسان، از غرب به بزرگراه شهید باکری و از شرق به خیابان میلاد منتهی می‌شود. جنت‌آباد شمالی از آب‌وهوای تازه‌تر و بوستان‌های بیشتری نسبت به جنت آباد مرکزی و جنوبی برخوردار است. گلستان غربی و شرقی، ایران‌شهر و بلوار انصار المهدی از خیابان‌های شاخص جنت آباد شمالی هستند.

مجاورت با بازار گل و گیاه غرب تهران نیز از ویژگی‌های این منطقه است

 

بازار گل جنت آباد

  • جنت‌آباد مرکزی 

جنت‌آباد مرکزی، بخش میانی این محله را تشکیل می‌دهد. در شمال این منطقه بزرگراه شهید آبشناسان و در جنوب آن بزرگراه شهید همت وجود دارد. شاهین شمالی، مخبری و شانزده متری اول و دوم از جمله خیابان‌های شاخص این منطقه هستند.

جنت‌آباد مرکزی از لحاظ برخورداری از فضای سبز در رتبه استاندارد و مطلوبی قرار دارد

پارک جنت آباد

  • جنت‌آباد جنوبی

شهرت جنت‌آباد جنوبی واقع در قسمت جنوبی محله به دلیل خیابان‌ها و کوچه‌های عریض و منظم آن است. این منطقه از شمال به اتوبان همت، از جنوب به خیابان آیت‌الله کاشانی، از شرق به خیابان شاهین جنوبی و از غرب نیز به اتوبان باکری محدود می‌شود. بلوار لاله، میدان چهارباغ و خیابان شاهین جنوبی خیابان‌های شاخص این محله هستند.

جنت آباد جنوبی در مقایسه با جنت آباد شمالی و مرکزی، مراکز خرید بیشتر و  فضای سبز کمتری دارد

محله جنت آباد

جنت آباد در گذشته

جریان داشتن رودخانه ­های کن،­ سولقان، ­وردآورد و چشمه‌های باغ‌فیض و قرار گرفتن زمین‌های محدوده کنونی جنت آباد در کوه­پایه موجب سرسبزی این منطقه در گذشته شده بود. وجود باغ‌های انار و گیلاس بهشت را برای ساکنان این منطقه تداعی می‌کرد؛ از این رو این منطقه “جنت” نام گرفت.

زمین‌ها و باغ‌های این محله از موقوفات شخص معروفی به نام محمدعلی نظام‌مافی (متولد ۱۲۶۱ هجری شمسی) است. نظام‌مافی معروف به نظام‌السلطنه یکی از ملاکان درجه اول و سیاستمداران وقت بود که بخش زیادی از زمین‌های غرب تهران به او تعلق داشت و او مالکیت این زمین‌ها را به سازمان‌های دولتی و مردم سپرد. کمتر کسی است که مدرسه و مسجد نظام مافی و سایر موقوفات او را نشناسد.

جنت آباد در ابتدا سکونت‌گاه کارگران کارخانه‌های غرب تهران بود، اما با انقلاب اسلامی ساخت و ساز در این منطقه رسمیت یافت. با رشد ساخت و ساز در این محله، رفته رفته باغ‌های گیلاس و انار یا جای خود را به ساختمان‌های چند طبقه دادند یا انحراف مسیر رودخانه‌ها آن‌ها را خشک کرد. البته از خود رودخانه‌ها هم در این محله چندان اثری دیده نمی‌شود.

دسترسی به محله جنت آباد

محله جنت‌آباد با دسترسی به بزرگرا‌ه‌های همت، آبشناسان و اشرفی اصفهانی از موقعیت ترددی خوبی برخوردار است و از این رو رفت و آمد در این محله به آسانی انجام شده و می‌توان از آن به راحتی به سایر نقاط تهران دسترسی داشت. علاوه بر تردد خودروی شخصی، با خط اتوبوس تندرو و تاکسی می‌توان به میدان‌های اصلی شهر مانند پونک و فلکه صادقیه رسید.

همچنین طبق سند چشم انداز مترو تهران قرار است تا سال ۱۴۰۴، خط ۴ مترو از میدان چهارباغ در زیر بزرگراه همت به سمت چهار راه تهرانپارس در شرق تهران راه اندازی شود. این خط در تقاطع بلوار جنت آباد و بزرگراه هاشمی رفسنجانی گسترش پیدا کرده و دارای ایستگاه خواهد شد. تا آن زمان هم اکنون نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این محله، صادقیه است.

جنت آباد

مراکز تفریحی و تجاری

عمده مراکز تفریحی محله جنت آباد را بوستان‌ها و پارک‌های آن تشکیل می‌دهند. شبنم، ایثار و ساحل پارک های اصلی و بوستان‌های بهاره، میلاد و شبنم از شاخص‌ترین بوستان‌ها هستند. با این حال با گشت‌ و گذار در خیابان های جنت آباد، فضاهای سبز دیگری را نیز خواهید دید. مجتمع تجاری سمرقند در جنت‌آباد مرکزی، نیازهای ساکنان این محله را پاسخ می‌دهد. پاساژ طوبی نیز در این منطقه از مراکز خرید قدیمی است.

قیمت ملک

تمرکز ادارات دولتی و شرکت‌های خصوصی در محله جنت آباد حداقل بوده و به همین علت، این محله بیشتر بافت مسکونی دارد. تعیین قیمت آپارتمان‌های محله جنت‌آباد براساس سن بنا، متراژ، موقعیت ملک و مشخصات ساختمان است. قیمت خانه در جنت آباد شمالی اندکی با جنت آباد جنوبی متفاوت بوده و البته بیشتر بسته به نوع خانه ای است که انتخاب می کنید. طبیعتا آپارتمان‌هایی که در محله‌های لوکس ساخته شده‌اند، قیمت بالایی دارند. محدوده قیمتی هر متر مربع آپارتمان در سه منطقه جنت آباد بین ۱۶ تا ۲۶ میلیون تومان در نوسان است. برای اطلاع دقیق از قیمت خرید آپارتمان در جنت آباد شمالی اینجا، جنت آباد مرکزیاینجا و جنت آباد جنوبی اینجا کلیک کنید.

محله جنت آباد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.