مظنه خرید خانه در محله‌های پرطرفدار تهران

در آذرماه امسال 35 درصد از کل قراردادهای خرید و فروش مسکن در شهر تهران در سه منطقه پنج، چهار و دو به ثبت رسیده است.

بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان

در میان ۲۲ منطقه شهر تهران به طور معمول سه منطقه پنج، چهار و دو بالاترین تعداد معاملات را دارند و از دید متقاضیان بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان با بودجه متوسط و بالا به شمار می‌روند. گزارش خرید و فروش مسکن در آذرماه ۹۸  نیز نشان می‌دهد، به طور میانگین هر متر مربع آپارتمان در منطقه ۵ با ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار  تومان، منطقه ۴ با ۱۴ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان و منطقه ۲ با ۲۰ میلیون تومان به معامله قطعی رسیده است.

به گزارش مجله دلتا پس از این سه منطقه، بیشترین تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن به ترتیب در مناطق  ۱۰، ۱۴، ۷، ۸، ۱۵، ۱۱ و یک به امضا رسیده است. این مناطق روی هم ۳۹ درصد از معاملات بازار مسکن در آذرماه امسال را از آن خود کرده و سایر مناطق شهر تهران نیز سهمی ۲۶ درصدی در خرید و فروش خانه داشته است.

خرید آپارتمان در تهران

دامنه قیمتی برای خرید آپارتمان کوچک متراژ در سه محدوده پرتقاضای پنج، چهار و دو ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان است.

بهترین مناطق تهران برای خرید آپارتمان از لحاظ قیمت، محله‌های متفاوتی را شامل می‌شود. در برخی از محله‌های منطقه چهار از جمله خاک سفید، شمیران نو و قاسم‌آباد قیمت خانه ارزان‌تر از دیگر محله‌ها بوده و می‌توان با نقدینگی حدود ۴۰۰ میلیون تومان در این محله‌ها صاحب خانه شد. محله‌های تهرانپارس، حکیمیه، نارمک و مجیدیه نیز از محله‌های متوسط این منطقه به شمار رفته و قیمت واحدهای نوساز در این محلات بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع است. پاسداران، ازگل، سوهانک و لویزان نیز از محله‌های گران قیمت منطقه چهار محسوب می‌شود که پایه‌ی قیمت‌ها به طور تقریبی از متری ۱۷ میلیون تومان به بالا است.

منطقه‌ پنج نیز شامل محله‌هایی همچون پونک، جنت‌آباد، شهرزیبا، شهران، فردوس، آپادانا، اکباتان، باغ فیض و پرواز است که از نظر قیمت ملک تقریبا به هم نزدیک هستند. با اینکه میانگین قیمت مسکن در این منطقه ۱۵ میلیون  و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شده قیمت پیشنهادی واحدهای نوساز حدود ۲۰ میلیون تومان در هر متر مربع تعیین می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: برای اطلاع از شرایط خرید مطلب  “خرید آپارتمان در جنت‌ آباد” را مطالعه کنید.

در منطقه‌ دو نیز محله‌های سعادت‌آباد، شهرک غرب، گیشا، صادقیه، طرشت، آلستوم، تهران ویلا، توحید و تیموری قرار دارد. با این حال میانگین قیمت مسکن در این منطقه‌ وسیع چندان به هم نزدیک نیست. به طور مثال قیمت آپارتمان قدیمی در محله شهرک غرب، دست کم متری ۲۵ میلیون تومان است اما قیمت واحدهای نوساز در محله‌های تیموری و توحید حدود ۱۴ میلیون تومان تعیین می‌شود. برای خرید یک آپارتمان کوچک متراژ در محله‌های متوسط  این منطقه  شامل  طرشت، صادقیه، آلستوم، توحید و تیموری به نقدینگی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: برای آگاهی بیشتر “خرید آپارتمان در طرشت” را مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

چرا اجاره سوییت ساعتی مشتری دارد؟

آغاز ثبت نام مسکن ملی برای تهرانی ها

چه خبر از بازار آپارتمان های بزرگ متراژ؟

خداحافظی بازار مسکن با قیمت‌های نجومی

چه کسانی در طرح ملی مسکن ثبت نام نکنند

برای مشاهده مطالب بیشتر از املاک دلتا دیدن نمایید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.